Jurists. Lawyer. arkagroup.lv

Tūrisma, autoru, sporta tiesības. 22525686 Starta iela 2,

Māksla izteikties aizraujoši

Kad rakstīju grāmatu “Starp dzīvi un basketbolu”, viens no pamata uzstādījumiem bija aizraut lasītāju ar stāstījumu. Tā, lai to negribas pārstāt lasīt. Secināju, ka uzmanības noturēšanai nepieciešamas pāris nianses, kā arī to, ka storytelling principus var lieliski pielietot arī uzņēmējdarbībā. Šajā ierakstā noskaidrosim, ko vari ņemt sev bagāžā.

Tikai svarīgāko

Lasītājs ir prasīgs, sagaidot gan piedzīvojumus, gan arī loģiski saprotamu struktūru. Tā ir uzvarošā kombinācija veiksmīgā stāstā. Iesācējiem tā ir lielākā problēma, jo plašais informācijas apjoms, kāds ir stāstos, rada apjukumu. Vai aprakstīt konkrētā varoņa apģērba krāsas? Vai ir īstais brīdis, lai izvērstu varoņa iekšējo dialogu? Tas var novest pie haotiska stāstījuma, kas mulsina auditoriju. Vēl vairāk – iekāpjot liekvārdībā, vari pazaudēt ritmisko tempu.

Pirmais pretlīdzeklis neveiksmīgiem stāstījumiem ir dzidrs redzējums, ar kura palīdzību stāsts noturams pie dzīvības. Viens no vienkāršākajiem veidiem ir apdomāt atslēgvārdus, kuri raksturos topošo stāstu. Piemēram, vārdi: skaists, kodolīgs, ekskluzīvs. Kad asociatīvie vārdi ir nosaukti, pats process, lai izveidotu aizraujošu stāstījumu, būs daudz vienkāršāks. Proti, ik reizi, kad uznāks šaubas vai apjukums, paskaties uz šiem vārdiem un pajautā sev, vai stāstītais atbilst izvēlētājiem atslēgvārdiem. Lai arī stāstu veidošana ir radošs process, sistēma ir vēlama un šādi vārdi palīdzēs noturēt kursu.

Kad būs dzidrs redzējums, atkritīs variants, ka stāsts iet beztēmā. Un tad uzdod jautājumu – vai dotajā brīdī svarīgākā informācija? Tā ir māksla, kas atšķir meistaru no viduvējības. Nepieciešams pateikt tikai tik, cik vajadzīgs, domājot pāris soļus uz priekšu. Viens veids ir doties pa taisno uz stāsta beigām, tāpēc nereti nodaļas vai filmas sākās ar

Biznesā

Un stāsts nav tikai grāmatas rakstīšana, bet arī jebkura uzņēmuma ikdienišķajā mārketingā. Nosakot prioritātes un akcentus, zināsi to, kas konkrētajā brīdī ir vajadzīgs. Piemēram, plāno izveidot ekoloģisku produkciju. Starp atslēgvārdiem varētu būt zaļums/svaigums/draudzība videi. Attiecīgi pajautā – vai

Vari dramaturģijas principus pielietot. Sērijas taisīt.

Galvenais ir regularitāte. Nav nekas nenopietnāks par apstāšanos kā Jaungada apņemšanos. Biznesā tas signalizē par profesionalitātes trūkumu.

Tātad – ej soli pa solim, bet paturi prātā lielo bildi. Lai to veiksmīgi izpildītu dzīve, viss, kas ir vajadzīgs, tā ir vīzija. Gan tuvākā, gan tālākā skatījumā.

Vai Tu zini, kāda ir Tava vīzija?

Atbildes kvalitāte uz minēto jautājumu lielā mērā diktēs, vai spēsi ietērpt savu zīmolu / produktu tik iekārojamā stāstā, ka auditorija negribēs to likt malā.

Don’t Make Me Think, a book on Web site usability, says that you “should not do things that force people to think unnecessarily when they’re using your site.”b You want visitors to focus on reading the content, not on trying to navigate your site.


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *