Lai lasītāja pieredze būtu pilnīga, stimulē visas piecas maņas. Ļauj dzirdēt, redzēt, taustīt, smaržot un garšot.
Lai to paveiktu, savā prātā uzbūvē ainu un ar precīziem apzīmējumiem pārnes iztēlē redzēto uz tekstu, komentējot krāsas, sejas izteiksmes, darbības u.c. elementus. Nerunā vispārīgi, piemēram, ka “viņš izskrēja ārā ar suni”. Tā vietā atklāj, ka “viņš devās 3km pludmales krosā ar dalmācieti.”
Plūstošai situāciju aprakstīšanai pasaki pēc iespējas vairāk ar vismazāko vārdu skaitu.
Tiesa, citreiz prasās sniegt paplašinātu skaidrojumu. Ja grāmatas auditorija ir arī pusaudži, viņi var nezināt, kas ir videokasešu magnetofons vai kāpēc visi ar bažām gaidīja 2000. gada iesākšanos datorsistēmu potenciālās nojūgšanās dēļ. Neskaidrību neitralizēšanai domāti saliktie teikumi.
Gadījumos, kad vajadzīgs iepazīstināt lasītāju ar jaunu informāciju, atceries principu, ka dubults neplīst. Proti, ar trāpīgiem salīdzinājumiem un analoģijām efektīvi izskaidrosi savu ideju vai svešu tēmu. Salīdzinājumu pielietošanā vēlams saglabāt sāta izjūtu un pielietot tos vietās, kur patiešām prasās tos iekļaut, lai ziņojums taptu skaidrāks.
Leave a Reply