Ieteikumi, lai sarakstītu lielisku grāmatu (4.padoms)

Īpaši labi strādā pārsteigšana, tāpēc vari izdarīt to, ko Arnolda Švarcenegera spēlētais varonis paveica spriedzes filmā Komando – viņš pārsteidza citu tēlu un sameloja (šo ikonisko epizodi videoformātā aplūko šeit).

Līdzīgā veidā arī savā grāmatā lasītājam vari iesākumā izdalīt nepareizās kārtis, vispirms rakstot vienu, bet pēcāk izdarīt pavērsienu uz pretēju virzienu, atklājot jaunas detaļas un tādējādi pārsteidzot.

Bez svaiguma, oriģinalitātes un neparedzamības auditorija alkst arī pēc kā pazīstama. Atceroties iepriekšējās rindkopās rakstīto, var izklausīties pretrunīgi, bet tieši tas tev ir jāpaveic – savieno jaunradi kopā ar jau zināmo. Lasītājam patiks, ja viņš lasīs par sev saprotamām tēmām kā mīlestību, prieku, izsalkumu utt., jo ar tamlīdzīgu tematiku būs vieglāk rezonēties. Tas ir tas pats, ko muzikālajās deju ballītēs dara dīdžeji. Ja vien tā nav specifiska diskotēka, mūzikā skanēs vairumam pazīstamas dziesmas – hiti, pie kuriem pieradušas klausītāju ausis. Tādā veidā dīdžeji panāk to, ka auditorija neapjūk un jūtas komfortabli, bet auditorijas kāre pēc jaunrades tiek apmierināta, atskaņojot dziesmu remiksus (vai pielietojot kādu šova elementu, piemēram, pie dīdžeja pults novelkot savu kreklu un sākot to vicināt). Tavs uzdevums ir aranžēt tekstu tādā līmenī, lai stāstījums ir gan oriģināls, gan ar pazīstamības pieskaņu.


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *